Nowy Golf w wersji mHEV z instalacją elektryczną o napięciu 48V

Jaki model, jeśli nie ten? Golf ósmej generacji pojawi się z nowym zelektryfikowanym zespołem napędowym. Wyjaśniamy jak działa tak zwany „mild Hybrid Electric Vehicle” (w skrócie „mHEV”) z układem elektrycznym o napięciu 48 wolt.

Branża samochodowa błyskawicznie się zmienia. Rosną wymagania klientów dotyczące komfortu i cyfrowej komunikacji auta z otoczeniem. Z drugiej strony nowe przepisy wymagają trwałego zmniejszenia emisji dwutlenku węgla tak, by w 2020 roku wynosiła ona w wypadku wszystkich modeli jednego producenta średnio nie więcej niż 95 g/km. Dobrym rozwiązaniem dla osiągnięcia tego celu wydaje się m.in. zastosowanie w autach układu elektrycznego o napięciu 48V. Już w 2018 roku podczas cieszącego się wielką renomą wiedeńskiego sympozjum poświęconemu silnikom, Volkswagen zapowiedział, że udostępni tę technologię szerokiej rzeszy klientów. Teraz koncern dotrzymuje obietnicy i zastosuje ją jako rozwiązanie seryjne w Golfie ósmej generacji, czyli w jednym z najpopularniejszych samochodów na świecie. Najpierw w hybrydowym zespole napędowym z instalacją o napięciu 48V będą stosowane silniki TSI z rodziny EA211 evo o pojemnościach 1,0 i 1,5 litra łączone z dwusprzęgłową skrzynią biegów (DSG). Elektryfikację zespołów napędowych Volkswagen będzie stopniowo rozszerzał na wszystkie swoje modele. Na czym polega to rozwiązanie i jakie są jego zalety?